söndag 12 april 2009

Johans kroppsbehåring..

Johan (som så många andra killar) går inte till frisören - alls! Varför betala för att klippa sig när man kan fixa det på annat sätt? I höstas köpte vi ett trimmerkit och sedan dess är det jag som klipper Johan, dock blir det inte alltid av så ofta som det skulle behövas.

Det är ju inte bara att köra över huvudet med trimmer utan man ska ansa till det lite med så det faktiskt blir frisyrklippt. Sedan har vi också skägget som växer rätt vilt det med, det är egentligen Johans helt egna ansvar att få till men något som lätt blir uppskjutet.

Summa summarum, de sista veckorna har Johan börjat se alltmer vildvuxen ut så igår innan vi gick bort på middagen så tog vi till slut tag i att klippa både hår och skägg. Skillnaden blev verkligen enorm (nej, tyvärr, det finns inga före- och efterbilder, jag kom inte på att såna borde tagits förrän idag), för att inte tala om hur mycket hår det blev överallt i badrummet..

Hur bra man än städar upp så dyker det ändå upp hår lite varstans en tid framöver, så Johan har (på mitt initiativ) lovat att städa badrummet ordentligt nu i veckan! Ironiskt nog så småstädade jag lite i badrummet i fredags när Johan låg sjuk, men tja, det är ganska ordenligt ogjort.

I alla fall, han ser väldigt stiligt ut nu! Jag är mycket stolt över mitt arbete (och samtidigt förvånad att faktiskt ingen kommenterade när vi var på middagen igår), Johan har fortfarande både hår och skägg kvar, men i något mer lagom mängd.

Inga kommentarer: