måndag 20 april 2009

Grannar med slagborr!

Cementväggar i flerfamiljshus har för- och nackdelar:

Fördelar: God ljudisolering

Nackdelar: Helvetiskt drygt att montera något på väggen utan redskap, som t ex en slagborr (och vid det laget så funkar inte ljudisoleringen längre)!

Idag drog grannarna igång med slagborren.. det var störande redan på eftermiddagen då jag var lite småkrasslig igen och ville vila och ta det lugnt, man kan inte vila när grannen kör med slagborr!!

Sedan gick vi och repade i vanlig ordning, kom hem i vanlig ordning, gjorde i ordning te i vanlig ordning, slog oss ner i soffan vid vanlig ordning för att slappa lite innan läggdax. Nu har klockan blivit 21.45, då drar grannen igång slagborren igen!! Kom igen! Kvart i tio en vardagkväll?? Slagborr?? Följt av hamrande, följt av mera slagborr och mera hamrande! Jag har aldrig varit så nära att ringa störningsjouren som jag var ikväll. Nu tog det visserligen slut med det där och jag hade telefonen ute i köket, hade den legat bredvid mig hade jag ringt direkt. Principiellt tycker jag inte man ska ringa störningsjouren utan att först ha försökt få grannarna att dämpa sig genom att gå över och ringa på, men slagborr så sent på kvällen, nääää!! Där går gränsen.

Det är inte första gången de leker med slagborr, men det brukar vara mera helgförmiddagar (också otroligt uppskattat för övrigt). Oftast tajmar de in det med att jag har huvudvärk (som ikväll, jag är ofta lite trött i huvudet efter repen och nu hade jag dessutom haft en seg dag).

I jämförelse så är deras evinnerliga stereospelande angemnämt, slagborr verkligen ekar i huset! Nästa gång (tro mig, det finns en nästa gång..) då ringer jag omedelbart och säger just som det är, det är inte första gången.

Inga kommentarer: