måndag 6 april 2009

Några dagar i sjukdommens tecken

Det har varit lite krassligt på sistone, först fick jag någon bacill eller bakterie som fick magen att krångla och göra ont i flera dagar. Förutom det uppenbara att det inte alls var roligt så var det absolut det sista jag hade tid med! Helgen skulle ju bestå av massa repande men istället så låg jag hemma och sov med värmedynan.

Dessutom så gick Johan och letade fram ett förkylningsviruset, inte sådär så vare sig han eller jag blivit dundersjuk utan bara lagom så man känner sig täppt och allmänt eländig.

Så igår så hade jag ont i vänstra ögonlocket när jag vaknade, inget som syntes utan det bara allmänt ömmade och kliade. Fram emot kvällen hade det dock svullnat upp och i morse såg det ännu värre ut. Så det fick bli ett besök på vårdcentralen där läkaren konstaterade att båda mina ögon är lite irriterade just nu, antagligen till följd av Johans förkylningsvirus (det finns helt klart vissa saker jag inte tycker man behöver dela på bara för att man bor ihop!!!). Det ömma och svullna ögonlocket beror i bästa fall på en kommande vagel och i värsta fall på en riktig infektion. Jag fick ett recept på ögondroppar att hämta ut vid värsta-fall-scenariot. I nuläget är det ingen direkt fara i alla fall, min syn har inte påverkats. Det bara kliar och gör ont och är allmänt irriterande vilket får mig att bara vilja krypa ihop i sängen och gömma mig från världen.

Men vem har tid med det???

Inga kommentarer: