måndag 3 augusti 2009

Johan är hyperenergisk!

Han har helt plötsligt en sällan skådad energi när det gäller att gräva i sina flyttkartonger och riva upp massa saker som han sedan placerar på mer eller mindre genomtänkta ställen. Så långt är allt bra (förutom när han började stapla tunga saker på mina ömtåliga prydnadssaker som ligger på vardagsrumsbordet). Vad som är mindre bra är att jag efter jobbet inte delar hans energi och det då är det projekt som vi måste göra tillsammans som bromsar upp städningen.

Sedan så fuskar han lite grann, han gör ju sådant som syns! Klart det märks mer att packa bort tre flyttkartonger från vardagsrummet mot att vika undan tvätten och ställa undan resväskor. Men Johans enorma energi sträcker sig mestadels till just hans flyttlådor och räcker inte riktigt till lika bra för det vanliga hushållsarbetet som också måste göras.

Fast det är förstås trevligt att jag återigen kan sitta i soffan och faktiskt se sekretären igen. Den behöver dessutom jag fram till för att fylla på och organisera i lådorna.

Johan fortsätter att fuska med mina regler med, egentligen ska ju inga lådor ner i förrådet utan att vara ordentligt genomgångna. Men någon har redan smygit ner några lådor som ska gås igenom "sedan". Jag är lite rädd för "sedan", det blir så gärna inte av alls.

Trissföljetongen går vidare, för nya lotter skrapade vi fram ny vinst på 50 kr. Än har vi inte gett upp drömmen om storvinsten.

Inga kommentarer: