torsdag 27 augusti 2009

Bloggen firar ett år!

För ett år sedan satt Johan på nattåget på väg till Luleå och jag sprang runt och försökte få lite sista ordning på några saker i lägenheten. För ett år sedan skrev jag det första inlägget i den här bloggen.

Imorgon är det således ett år sedan Johan flyttade in och vi blev sambos. Johan har massa stora planer för dagen, inklusive en tre-rättersmiddag och en överraskning. Jag tänkte tja.. vara närvarande och söt? Jag ska försöka välja ut ett bra vin till en middag jag inte riktigt vet vad den kommer bestå av, det är mitt stora uppdrag.

Den stora dagen är väl planerad, först ska jag jobba på förmiddagen. Sedan blir det en tur ner på stan efter lunch där massor med ärenden ska avklaras innan vi måste vara hemma prick kl 16.00 för Johans överraskning. Jag kanske borde fixa något jag med, någon som har några bra förslag?

Jag kan alltid muta Johan med bakverk annars. Idag har jag nämligen invigt den nya bakbänken som vi köpte i somras (egentligen en rejäl köttskärbräda från IKEA) med ett giffelbak. 36 mumsiga gifflar blev det (antar att de är mumsiga, vi har inte provsmakat än..), de flesta med ost och korv och så några stycken med ost och skinka.

Inga kommentarer: