onsdag 20 maj 2009

Så var man arbetsmyra igen!

Nu är jag officiellt anställd igen! Jag har ju vetat i över ett halvår att jag skulle få jobbet även detta år men nu är kontraktet påskrivet och nästa vecka får jag nyckel och telefon. Så nu ska jag varva tentapluggandet med att komma igång med årets projekt. Kommer nog gå rätt bra faktiskt, man har svårt att tro det när man ser vilken ordning som råder i lägenheten, men jag är egentligen otroligt organiserad. Listigt nog så finns det fina check-listor att arbeta efter (jag borde veta, det är ju jag som skrivit dem..) så det är bara att bocka av punkt för punkt.

Så i denna lågkonjunkturens sommar med många arbetslösa studenter så kommer jag ändå jobba på.

Nu ska jag fira med att laga klänningen jag kanske ska ha på spelningen på lördag (jajamen, Luhrarne är rena rockstjärnor nuförtiden, spelning var helg) och så fotbada lite medans jag läser nya Knasen. Klänningen är egentligen inte trasig, det är en söm som har spruckit efter att någon tjockis missbedömde sin kropp i provhytten. Jag upptäckte det när jag skulle prova klänningen och då det var den enda kvar i den storleken så visade jag sömmen för tjejen i kassan och fick ner priset en rejäl bit. Den klänningen är för övrigt det enda jag köpt nytt sedan jag rensade ur en massa ur garderoberna i vintras. Jag är duktig!!

Inga kommentarer: