måndag 25 maj 2009

23 timmar på ett dygn

I torsdags gjorde jag upptäckten att klockradion gick fel (efter att i panik först trott att vi var försenade till extrarepet). Tänkte inte mycket mer på saken, antog att någon av oss råkat ställa om tiden när vi ställt in väckning så jag bara ställde om den på nytt.

Nästa dag gick den fel igen.. det ligger alltså till som så: min klockradio som jag haft sedan högstadiet/gymnasiet någon gång har nu fått för sig att jag har för mycket tid på mitt dygn och snor sonika ca en timme varje dygn. Det är faktiskt så man kan bli lite småstressad.

Sedan ställer det till vissa praktiska problem, hur ställer man in en klockradio på väckning när man inte vet exakt vilken tid den kommer visa nästa morgon? Nu är klockradion tack och lov inte min enda möjlighet till väckarklocka, men irriterande är det likväl. Framför allt när man får syn på de där röda siffrorna och för en stund tror att klockan är något helt annat än vad den verkligen är.

Projekt klockradio till hobbyrummet har nu istället blivit projekt ersätta klockradion i sovrummet så jag kommer även fortsättningsvis ha noll koll på tiden när jag sitter och fixar med något.

Varför går allt sönder precis nu när det är tentor runt hörnet och jag har minimalt med tid för strul?

Inga kommentarer: