onsdag 6 maj 2009

Nu ska det vara vår!

Det är nästan lite grann av en principsak, efter valborg blir det vår! Det innebär att jag tar fram sandalerna, tar på mig sandalerna och använder i stort sett inga andra skor förrän i september (det känns riktigt bra att veta att jag faktiskt äger ca 40 par skor..).

Jag är flexibel med mina sandaler, man kan köra med eller utan strumpor, med raggsockar om det är kväll eller kallt. Det funkar! Men det finns ett rejält moln på min vårhimmel.. det där molnet som regnar! För hur jag än vrider och vänder på det så blir sandaler inte riktigt bra med regn. Eller det där är inte helt sant, min Teva är bra och lättvättade så är det varmt sommarregn så kan man ju bara gå barfota i sandalerna och acceptera lite blöta fötter. Idag har det varit som mest 5 grader och regn.. Jag fick blöta fötter på hemvägen.

De här sista veckorna på läsåret är oftast tuffa nog som det är, mycket som ska hinnas med i skolan och en miljard saker som ska hinnas med vid sidan av skolan (av någon anledning så vill alla arrangera sina studentaktiviteter i maj - och vi ska spela på typ hälften av dem!). Vi har haft en lång och mörk vinter, nu är det den ljusa tiden, nu kommer belöningen! Nu vill jag ha sol och värme!!

Inga kommentarer: