onsdag 13 maj 2009

Sent omsider..

..kom så slutligen mina tentaresultat in efter att ha legat alldeles för länge hos utbildningsadministratören innan de ens vandrade vidare till examinatorn. I alla fall! Idag hade jag fått mail om att resultaten fanns i min studentportal och jag har numera en 4:a (!) i mekanik och fick min godkända 3:a på våg- och värmelära. Båda ska ses som en seger, jag har slitit med de här kurserna och en kombination av att faktiskt ha lärt mig något och en gnutta tur (som att den enda mekanikuppgift man inte kunde alls blev struken på tentan på grund av felkonstruktion..) så är de nu avklarade!

Yey me!!!

För övrigt så har vi faktiskt vår i Luleå också, igår såg jag en humla! Det räknas! Även om det inte är så flashiga vårrapporter som de jag fått in från både min egen och Johans mamma. Johan är duktig och stänger av signalen på telefonen varje gång vi repar men sen glömmer han slå på den igen så ibland händer det att hans mamma ringer mig istället för hon har förgäves försökt få tag i Johan i flera dagar..

Inga kommentarer: