lördag 23 maj 2009

Hagel!

Nu på eftermiddagen började det vräka ner triangelformiga spetsiga hagel! Ca 7-8 mm stora. Det lät ganska mycket mot plåttaket som går över balkongen. Jag har en fin bild av den vita marken i min kamera men som allt annat jag fotat på sistone så är det instängt i just min kamera. Mina data-bekymmer sträcker sig längre än till än laptop som är trasig och en lastgammal stationär dator som låter illa och hänger sig hela tiden. Det är nämligen som så att överföring av bilder från kamera till dator av någon anledning inte funkar (tror bekymret ligger hos datorjävelen) så min blog förblir otroligt bildlös. Tills dess jag har löst datorfrågan.. Jag kan inte impulsköpa dator, jag behöver tänka igenom saker och ting så det blir ingen ny dator än på några veckor. Närmaste tiden ska i huvudsak bestå av att räkna flervariabelanalys och kontinuumsmekanik (det där fick ni så ni vet exakt vad det är ni inte förstår att jag sysslar med) samt sätta mig in i årets projekt på jobbet.

Men ikväll blir det lite skoj i alla fall, vi ska spela på Islossningen, alltså Luleå Studentkårs avslutningshögtid. Vi har blivit rejält marknadsförda faktiskt (http://www.stuk.nu/) så nu hoppas jag det blir en riktigt bra spelning med. Såna här spelningar vill vi ha mer av!

Egentligen är det här läsåret officiellt slut i och med avslutningen igår kväll med lekar (fullständigt värdelösa sådana, Johans lag vann!), grillning och medaljutdelning. Men tja, vi har fått bra spelningar vi vill genomföra och igår råkade vara den bästa dagen att ha avslutningsfesten, annars hade det fått bli nästa helg mitt under tenta-p och det blir aldrig bra, det är alltid flera som inte kommer med då.

Inga kommentarer: