söndag 15 januari 2012

Tjugondag Knut ska julen städas ut!

Okej, jag orkade inte i fredags men igår när Johan sov städade jag ut allt julrelaterat, stoppade ner det i lådorna och stuvade undan dem i förrådet igen. Det enda som inte är helt bortplockat är kalendern för jag behöver komma åt min LEGO-låda och Johan har ett berg med saker i vägen. Men allt LEGO är nedstoppat i en låda i alla som bara väntar på att plockas undan.

Nackdelen med att städa ut julen när man bor i Luleå är att det ser så fruktansvärt trist och mörkt ut när adventskalendern stuvas undan, bara för att julen är över så är det ju inte magiskt dagsljus speciellt länge ändå.. Men jag löste det genom att packa upp Johans julklapp ifrån mig åt honom (han sov fortfarande), så nu står den nya lava-lampan i köksfönstret och lyser upp!
Lite ljus i januari-mörkret!

Inga kommentarer: