tisdag 10 januari 2012

Hur var det nu egentligen?

Emellanåt så kommer det veckotidningar min väg, Hemmets veckotidning landade i mitt knä häromdagen och jag slukar innehållet som värsta tanten. Men i själva verket har jag inte så många tantfasoner. Johans kompis Marcus fick en fin aha-upplevelse här i höstas. Han hade äntligen fått ihop det.

- Det är du som är kvinnan i ert förhållande! Och pekade på Johan.
- Och det är du som är mannen! Och pekade på mig.

I Hemmets veckotidning finns det förstås en sida dit läsarna kan skicka in roliga historier och jag lånar en den här veckan:
Så här känner jag det varje gång Johan går över till Marcus. För han ska inte "vara borta så länge", för de ska "bara dricka kaffe och prata lite". Så om Johan är kvinnan, blir då Marcus hans väninna?

Inga kommentarer: