måndag 30 januari 2012

Kroppsformsinsikt!

Okej, för några dagar tog jag och ställde in min julklapp efter mina mått, få saker ger så pass stor insikt i hur ens figur ser ut som att fysiskt se det framför sig. Även Johan har snokat runt kring dockan och konstaterat att jag tydligen har päronfigur. Jag hotade i vanlig ordning med att på måndag inleda en nyttighetsregim där även hembakat skulle ut från menyn (köpegodis har vi redan slutat med efter att ha konstaterat att julen blev lite väl sockersöt så nu har vi stopp fram till påsk).

Nåväl, mått i all ära, dockan såg lite naken ut så jag flyttade över P-fracken dit, dock visade den sig vara lite för tung för även när jag ställer in min höjd så sjunker den ihop lite. Men fracken behöver lagas och kompletteras så det är klart den ska hänga på dockan och nog ser det snyggare ut att ha fracken framme i vardagsrummet jämfört hänga bakom arbetsrumsdörren!
Får se om jag verkligen orkar ge mig på en regim för att jobba med mina mått, lite träning skulle ju inte skada men förutom att vi är allmänt dåliga på att äta på fasta tider så är måltiderna ganska så bra redan. Även om sötstoppet infördes främst med mina tänder i åtanke (Johans tänder klarar sig av någon anledning alltid oavsett).

Inga kommentarer: