onsdag 25 januari 2012

Ännu en arbetsmarknadsmässa!

I år orkade jag dock inte med att engagera mig, jag har sett så många brister de senaste åren och ingen har brytt sig om att åtgärda dem heller trots att jag åtskilliga gånger påtalat dessa. Det enda som hänt är att chaufförerna numera får tjocktröjor istället för piké-tröjor, något som infördes baserat på min idé precis när jag inte längre var chaufför.

Men jag lyckades till slut masa mig iväg på mässan och gå runt och plocka på mig lite material och delta i några tävlingar och jag gick ifrån årets mässa med äran i behåll. Traditionen är levande tack vare HardTech som i sin tävling förärade mig denna fina kökskniv.
Dock måste jag skämmas lite, tävlingen gick ut på att gissa balkens vikt och jag utgick ifrån mjölkpaketstestet, vi vet alla hur tungt ett mjölkpaket är så då är det "bara" att avgöra hur det man håller i handen står sig gentemot ett mjölkpaket. Det rätta svaret var 1,19 kg och jag uppskattade vikten till 1,17 kg, jag har uppenbarligen legat av mig något. Nåväl, vinstsviten står sig även detta år och ja, jag fick faktiskt med mig lite vettig företagsinformation med och tips på jobb jag borde söka.

Inga kommentarer: