onsdag 9 november 2011

Årets julkalender!

Det är spännande tider nu, vilka som blir årets julkalendrar avslöjas till höger och vänster, butikerna har börjat sälja TV- och Radiokalendrarna. För er trogna läsare så vet ni att jag har en personlig förkärlek för LEGO-kalender! Jag har tidigare haft både pirat-kalender och city-kalender men i år föll valet utan att tveka en sekund på Star Wars-kalendern! Tanken var att Johan skulle köpa den till mig när jag var bortrest, men det glömde han bort.. så var vi i leksaksaffären i fredags och oups.. jag hade visst glömt min plånbok hemma så Johan fick äran att köpa kalendern i alla fall!!

Så varje dag i december kommer jag alltså presentera en lucka med Star Wars-LEGO!
Är det bara jag som noterar felskrivningen på boxen? De har av misstag skrivit ut att kalendern är tänkt för åldrarna 6-14 år. Det här är ju lika illa som när de kallade min Tigger-reflex för barnreflex!

Inga kommentarer: