tisdag 5 oktober 2010

En lugn och stillsam period...

Alltså.. bloggen har blivit lätt försummad på sistone kan man lugnt påstå. Förra helgen var jag nämligen på NATOM i Göteborg tillsammans med PromenadorQuestern. Det var tre riktigt trevliga dagar fyllda av musik och underbart sällskap (tyvärr med lite mindre underbart men fruktansvärt väntat väder). Det var min allra första riktiga resa i PQ-bussen också! Dock tillbringade jag större delen av tiden sovandes men ändå... Jag visade också prov på enorm rutin genom att vara rustad med fleece-tröja, vantar och regnkappa! Kände mig nästan lite väl duktig där ett tag. Men så upptäckte jag att kängorna läckte in vatten som ett såll och jag var inte fullt så väl förberedd för vädret som man kunde varit.
Lekar på fredagsnatten.
En helg i blöta skor gjorde mig smått förkyld, vilken tur då att jag skulle iväg och göra exjobbsmätningar på onsdagen! Så lagom toksjuk blev det att sätta sig på tåget för att åka till Örebro där de andra hämtade upp mig, fortsätta till Karlskoga för genomgång av utrustning samt plocka med sig konsulten som var ansvarig för utrustningen. Vidare till Borlänge för att mitt i natten åka Västerdalsbanan med oräkneliga start och stopp! Efter att ha tillbringat större delen av natten på tåget så fick man sova några timmar innan det var åter till Karlskoga för bearbetning av data. Ett tappert försök att basta ut förkylningen i hotellets relax.
Utsikten från tåget.
Fredag lunch raka vägen till Uppsala och STORK! Nu var det åtminstone sol och till och med lite värme på dagarna, mera musicerande, mera underbart sällskap, ännu mindre sömn! På STORK fanns ju också Johan på plats!! Inte illa att faktiskt få se sin sambo i två dagar! Han fascinerades över hur jag sedan vi sist var på festival tillsammans verkade ha lärt känna precis ALLA. Nu var det inte helt sant förstås, jag känner inte alla, men jag var så glad och i farten hela helgen så man kan nog ha fått intrycket av att varenda en var min personlige bäste vän.
PQ på Snerikes nation.
Så efter helgen väntade efterdyningar... trötthet... en försvunnen röst... trasiga byxor... trasig klarinett... nya blåmärken... tyvärr också lite försvunna saker... Men en hel drös fina minnen och nya tygmärken! Imponerande nog skaffade jag mig inte mindre än sju nya tygmärken utan att aktivt försöka byta ett enda. Och dessutom utan att ha det märke alla frågade mig efter... Jag hade funderat på att skaffa PQ-märken för att ha att byta med men orkade inte... så jag bytte gamla märken istället.

Nu är det i alla fall lugn och ro som gäller ett tag framöver, men lite efterfestivaltomhet lider man nog allt av. Tur att det bara är sju månader kvar till SOF, och där emellan händer det annat skoj som jag bara måste vara med på!

Inga kommentarer: