fredag 22 oktober 2010

Ibland blir det bara så rätt..

Jag erbjöd mig hjälpa till att byta till vinterdäck förra gången jag var hemma, Johan tackade nej med orden "det behövs inte än", några dagar senare kom första snön...

Sedan har Johan effektivt skjutit upp att byta till vinterdäck tills tja.. nu! Så jag fick rycka in och hjälpa till i alla fall. En av sakerna Johan klagade över som tog lång tid var att matcha in vilket däck som gick var. Då vaknade ingenjören i mig som tyckte att man kan väl bara märka däcken så är problemet löst. Så jag gick efter en spritpenna! Johan tyckte dock att man kanske kunde använda de nya kritorna istället och rita på däcken (alltså något som faktiskt går att få bort igen..).

Sagt och gjort, alla däck kodades med krita. Och tja.. ibland gör man bara rätt!

Inga kommentarer: