torsdag 14 oktober 2010

Snö!!

..i Luleå alltså... hemma... inte där jag befinner mig i Stockholm. Här vaknade man upp till en regntung morgonrusning som sedan tack och lov övergick i sol och en kall höstvind. För även om jag saknar snön så gillar jag ändå solen. Den passar min nya rutin.

För så här är det, för att komma tillrätta med min kroniska trötthet så har jag dels försökt börja lägga mig tidigare så jag sover med (varierad framgång på det planet) och dels börjat med att avsluta lunchen med en liten promenad. Min teori är att jag blir piggare om jag utsetts för mer sol! Jag gäspade som en blådåre hela eftermiddagen och tvingades anfalla kaffe/choklad/te-apparaten mest hela tiden. Nåväl, jag är inte den som ger upp genast, det är en bra teori!

Så här ser då faktiskt min arbetsplats ut sedd från vattnet (jag stod ute på en av träbryggorna som var extremt belamrad i somras när alla andra badade och solade medan jag jobbade - fast jag hade i alla fall luftkonditionering!).

Inga kommentarer: