måndag 25 oktober 2010

Stereotyper

Överlag tror jag inte på stereotyper, i vårt hushåll så gör Johan till exempel den mesta matlagningen och jag använder de tunga, högljudda verktygen. Men ibland så passar de klassiska stereotyperna in. Som när det gäller bilen.. jag gillar att fixa med den (när jag får använda tunga verktyg som låter), det var ju jag som målade nya bakluckan. Tråkiga saker som byta däck och sånt däremot, det är mera Johans område.

Men så är det ju det där med att köra den.. jag gillar att köra bil, det gör jag verkligen. Men! Megatypiskt kvinnligt så avskyr jag att köra bilen in och ut ur garaget! Det är trång liten sketen port och man kommer från en sned vinkel! Det är bara blä! Och då övningskörde ändå jag med Pezons gigantiska Ford och vi gjorde massa jobbiga parkeringsövningar. Och givetvis har jag varit i stolpen. Och givetvis sa jag inget till Johan. Hur i hela friden skulle han märka att det var en ny lackskada bland alla två miljarderna som redan finns på bilen? Jo det gjorde han.. Kan ju ha bidragit att det fanns lite färg på själva stolpen också.

Så vad gör man när man verkligen avskyr att göra något? Jag biter ihop och kör ändå in och ur garaget när jag måste, Johan är inte alltid hemma och kan göra det. För övrigt erkände Johan häromdagen att han också varit i stolpen någon gång. Så det är faktiskt inte bara jag som tycker den där porten är smal och lömsk. Men det är trevligt att ha ett garage.

Inga kommentarer: