onsdag 2 september 2009

En mans list

Igår kom jag till slut på det, hur Johan lyckades ansa skägget utan att jag märkte det.

För att ta det från början, min lille hemmafru har numera vikariat som tidningsbud. Detta innebär lite intressanta dygnstider för oss, lagom till att jag tar mig i säng ska Johan stiga upp. Riktigt så illa är det inte egentligen, men vi får båda två bjuda till med våra sovtider för att få några gemensamma sovtimmar. Från och med söndag så börjar jag jobba kväll.. och Johan ska jobba natt..

I alla fall, klipp dig och skaffa ett jobb är något man ofta säger. Johan tyckte att bli uppringd för att få skriva under kontrakt motiverade en skäggansning. Sagt och gjort, igår förmiddag snyggade han till sig lite. Fram emot eftermiddagen undrar jag varför nagelborsten ligger på pallen istället för på sin vanliga plats på handfatet.

Nu kröp det fram, Johan kom på i somras att det är lättare att städa av handfatet (och man slipper få skäggstrån på tandborstarna) om man plockar rent handfatet innan man tar itu med skägget. Det var så han gjorde när han helt plötsligt städade så bra så jag inte märkte något alls! Hade han inte missat den genomskinliga nagelborsten så hade det väl dröjt ännu ett tag innan jag fattade hur Johan helt plötsligt blev bra på att städa upp skäggstrån.

Inga kommentarer: