måndag 7 september 2009

Ännu en fin middag!

Det här har varit anpassningens vecka, hur fungerar vardagen med både jag och Johan jobbandes, i ärlighetens namn.. sådär.. hushållsarbetet blir lite eftersatt och de avancerade måltiderna något färre.

Men det kan man ju råda bot på när det är helg! Idag var jag på jobbet till kl 20.00 och under tiden lagade Johan ihop Wallenbergare. Biprodukten när man gör Wallenbergare är äggvitor, vilket då otroligt passande motiverar att man slänger ihop lite maränger till efterrätt.

Så det blev en nästan-hemmagjord marängsviss, specialvarianten då förstås! Äkta marängsviss ska visst innehålla banan vilket jag inte äter. Prövade Triumf-glass den här gången men nää, nästa gång blev det hederlig GB Gräddglass igen. Den sista glassen i tallriken hann smälta och bli lite väl vattnig.

Nu får vi se hur nästa vecka utvecklar sig, jag börjar jobba kväll nu så när Johan jobbar natt så blir det inte många timmar vi är hemma samtidigt. Vår nya plan för att umgås så mycket som möjligt är att försöka ses för lunch varje dag. Vilket blir extra viktigt att hålla sig till då jag inte kommer hinna hem för middag.

Inga kommentarer: