tisdag 22 september 2009

Farväl Chappen!

Så har slutligen liket av Chappen kastats ut, stackaren har stått kvar död i köket länge just för att det varit så himla omständligt att göra sig av med honom. Nu har jag för första gången på över 15 år inte längre några High Chaparaller i min ägo. De gillade bara inte den här lägenheten. Chappens syskon stortrivdes i många år i studentrummet men klarade inte första vintern här.

Så gav också Chappen upp, min lille besvärliga euphorbia som var fullständigt hopplös att plantera om. Även om man lurade till sig hjälpande händer så var de ju ändå livrädda för att sticka sig och vågade inte ta ordentligt tag. Jag kunde utan problem sätta hela handen runt stammen utan att klämma åt om något vasst.

Det blev Johan som fick slänga Chappen i komposttunnan i soprummet. Jag får ju knappt på mig skor och gillar inte att gå i trappor just nu. Det första han frågade efter var just handskar.. Där står jag och håller Chappen direkt i handen utan problem och han ville ha handskar!

På andra datorn har jag gamla roliga bilder på Chappen när han var frisk och fin. Får gräva fram dem senare. Nu ska jag trösta mig någon dag med att shoppa upp Johans rabattkuponger i blomsteraffärerna. Jag har en stor, tom kruka! Det känns inte bra alls. Något behöver flytta dit.

Inga kommentarer: