fredag 11 september 2009

Kylskåpet

När Johan började packa upp sina saker och det helt plötsligt dök upp åtskilliga litermått i skåpet så tyckte jag att vi kunde kasta ut någon av mina plasttillbringare som ändå var lite småspruckna. Onödigt tyckte Johan, de går ju fortfarande att använda. Idag upptäckte jag massa spilld juice i kylskåpet och trodde först det var Johan som stött till tillbringaren när han stuvade in all maten som ska vara till Luhr-festen imorgon.

Nej då, det var spillt redan innan (det hade Johan sett men inte åtgärdat..), det visade sig att en av de tillbringarna jag ville kasta ut förut hade börjat läcka i en spricka. Steg ett, hälla över juicen, steg två, torka upp det värsta utspillda. Den riktiga storstädningen av kyl och frys ska göras lite senare i höst när vi kan använda den naturliga kylan ute på balkongen som förvaring.

Idag var den första dagen den här veckan som jag faktiskt hade tid och möjlighet att vara sjuk, alltså har jag varit piggare än på hela veckan! Så nej, jag har absolut inte fått någon svininfluensa, det är en helt vanlig förkylning som jag nu är nästan helt frisk ifrån.

Inga kommentarer: