tisdag 22 september 2009

Vintern i antågande

Mina tår blir så sakteliga bättre, igår kunde jag nästan böja dem igen. Felet är att nu börjar foten svullna till även ovanför tårna, ett blåmärke börjar krypa fram där med. Får det inte att fastna på bild dock, till skillnad från de mörklila tårna så är det märket ljust blått, vilket inte avviker tillräckligt mycket från min naturliga fotfärg.

Den nya svullnaden är lite besvärlig dock för det gör det obekvämt även att ha på sig sandaler för remmen går precis över märket. Fick spänna om sandalen lite men det hjälpte inte så mycket. Satt i strumplästen på kontoret istället och förstod till slut vad den där löjliga lilla fotpallen som finns under databordet är bra till. Hittintills har jag bara sparkat undan den i hörnet men idag var den riktigt bekväm att lägga upp foten på. Haltandet fortsätter alltså i några dagar till så Johan fick köra mig till kontoret idag med.

Bilen som för övrigt var riktigt blöt i morse, nattens frost var mitt i bortsmältning under morgonsolen. Det är den andra frostnatten än så länge. Den första var i förra veckan när Johan jobbade. Jag måste alltså bege mig ut och höstshoppa lite vid tillfälle. Något jag alldeles för sällan har tid med och när det väl blir av så köps det bara något tråkigt till hushållet. Nu köpte jag visserligen en ny kjol i fredags men det var det första klädesplagget jag köpt sedan i somras. Vad jag behöver shoppa är en ny höst/vinterkappa. Min lila har hängt med rätt många vintrar nu och resåren har släppt fullständigt. Den går väl egentligen att byta men det skulle vara roligt att förnya sig lite. Helst vill jag ha en riktigt fin och färgglad kappa. Jag har aldrig förstått varför vinterkläder ofta är så mörka, det är ju på vintern man verkligen behöver färg och ljus! Får se om jag hittar något.

Snart kommer det också komma nya bilder från lägenheten! Vardagsrummet är nästan färdigstädat, Johan blev rastlös och nöjde sig inte med att packa undan sina saker utan plockade även ihop mitt i klapplådor från Clas Ohlsson. Så nu är det slut på flyttkartonger i vardagsrummet!! Det är lite småplock kvar, vi behöver snyggare mattor och fotoväggen ska uppdateras. Dels så ska det upp bilder från Johans familj (så snart han har fixat fram några vill säga..), dels så ska vi försöka hitta några fina bilder på oss båda tillsammans. Sedan så kanske mina bilder ska uppdateras med. Så leta fram bilder på er om ni vill upp på fotoväggen! Det är lite annat smått som ska upp väggarna med, Johans plakett och några av hans tavlor med. Jag har även låtit rama in min 19-årspresent så även den ska upp på väggen. När allt det där "lilla" är klart, då är vardagsrummet klart och det blir bilder!

Vart har då allt tagit vägen som Johan stuvat undan förresten? In i hobby-rummet.. där kaos ännu råder. Nya planen är att vi ska ta hand om en låda i taget men det känns bättre att kunna röra sig i vardagsrummet utan att leka hinderbana i alla fall. Snart kanske vi vågar bjuda hem lite gäster med.

Inga kommentarer: