lördag 17 januari 2009

Så det är spela trumpet som var lösningen!!

Huga vilken elak tenta det var idag! Så här är alltså tentareglerna på universitetet.
  • Man måste vara på plats inom 45 minuter från starttiden för att få skriva.
  • Det tidigaste man får lämna en tentasal är efter 60 minuter.
Prick på slaget 60 minuter reste sig tre personer och lämnade in.. Det betyder ju förstås inte betyda att man gett upp tentan, programeringstentan skrev jag klart på en halvtimma (och fick en 4:a för), men räkna 5 fysikuppgifter på en timma? Inte speciellt troligt. Under tentans andra timma så lämnade ytterligare 10 personer tentasalen. Tilläggas ska att jag skrev i ett klassrum.. som rymmer ca 20 studenter.

Det är då man vet att man inte är den enda som tycker det var en ovanligt svår tenta.. inga gamla tentor jag kikat på var så svåra. Blä! Fast det förvånar mig inte egentligen, jag har satt i system att lyckas pricka in när det går ovanligt svåra tentor. Onödigt men sant.

Eftermiddagen blev sedan en snabbis ner på stan för att fixa några ärenden som blivit liggande under tentapluggandet, en idé jag tydligen delade med ungefär varje annan student på Porsön! Bussen var ju full redan innan den Porsö centrum.

Sedan är vi mitt i projekt städa lite, ett av samboskapets dilemman.. städa är en sån där sak man lätt kan bli oense om, olika metoder, olika renlighetskrav. Vi har i alla fall med gemensamma krafter fått badrummet skinande rent. Med den klassiska överaskningen, man torkar av badrumsspegeln bara för att man ändå städar men den är ju inte egentligen så skitig.. Fast oj vad ren den egentligen kunde vara!

Nu har jag hållit er på halster länge nog.. var kommer trumpeten in? Jo våra grannar har lite högljudda hobbyer, man skulle kunna tro att det är deras små monster (även kallat barn) som är problemet. Johan säger att han hört dem någon gång, jag har aldrig riktigt tänkt på det dock. Barnen är dock inget hinder för att ständigt leka med slagborr eller konstant spela musik på hög volym. Ofta inte på såna tider då man egentligen kan klaga men likväl är det lite irriterande när man vill mysa med någon film och det låter som om man bor granne med en nattklubb.

Så när de drog igång idag så tja.. jag tog fram trumpeten! Okej då, Johan hämtade trumpeten åt mig. Trumpeten är mitt impulsinköp från blocket som jag tänkt lära mig spela på ordentligt någon gång, denna gång har inte inträffat än! Så att jag spelar kan ibland liknas vid tortyr. Hur som, efter några toner så sjönk volymen där nere några snäpp.

Kanske dax att på allvar lära sig spela på trumpeten alltså. Spelar jag varje gång grannarna dundrar med sin stereo eller leker med slagborr så kommer jag vara proffs till sommaren.

Inga kommentarer: