söndag 4 januari 2009

Garderobsrensning

Idag fortsatte projekt urstädning. Mina högar med utsorterade kläder gicks igenom och nu står en överfull sopsäck med kläder och väntar på att förflyttas till Röda Korset eller Myrorna, vem som får säcken beror på var det blir enklast att förflytta den. Samtidigt så har det blivit åtskilliga soppåsar med kläder som jag egentligen inte borde haft kvar överhuvudtaget åkt ut. Jag har även rotat runt en del i klädkammaren, en del plagg har åkt ut och hela tre par skor ska nu få lämna min samling.

Några kläder har också hamnat i högen för arkivering, jag avser inte att använda de inom någon överskådlig framtid men sentimentalvärdet gör att jag inte vill kasta ut dem. Så det får bli en låda till förrådet helt enkelt. I samband med att jag rotar i förrådet ska jag även se över mitt jackbestånd, det finns en och annan som knappt använts de senaste åren som jag kanske borde fundera på att sortera ut. För övrigt så behöver jag faktiskt en ny kappa, att resåren gav upp var en sak, men jag upptäckte i julas en spricka i fodret. Multipla trasigheter = kasta och köp nytt! Jag har ändå haft den i rätt så många år, frågan är var jag ska fynda den nya. Den jag haft lyckades jag faktiskt pruta på när jag köpte.

Hur som så har en hel del faktiskt åkt ut och det borde märkas viss skillnad i garderoberna kan man tyckas.. Vilket det gör, men inte fullt så mycket.

Inga kommentarer: