fredag 16 januari 2009

Fiffiga funktioner

Som en del redan upptäckt så har jag börjat lägga till lite funktioner och länkar här på bloggen. Statistik bara så jag lite på skoj kan följa intresset för min blog och länkarna är tänkta att vara av intresse för er läsare.

Den första är då marge, det är som så att för ett antal år sedan så knåpade en kille på universitetet ihop ett script som är kopplat till temperaturavläsningen här på LTU. Den här funktionen är ytterst uppskattad, framför allt när man bott i studentrum och inte av någon anledning haft en egen termometer. I Luleå kan det svänga rätt rejält i temperaturen och man vill ju gärna vara rätt klädd. Marge har vid en del tillfällen gått ner och det har lett till stor kalabalik, hur ska man klara sig utan marge?? Nu har jag då visserligen egna termometrar nuförtiden (flera stycken till och med, en i köket, en i arbetsrummet (men den mäter inte ute utan istället hur varmt det är i förrådet) och så en i sovrummet (jag vann en på LARV sist) så jag är inte lika beroende av marge längre.

Men jag tänkte på att det kunde vara intressant för ni som befinner er långt här ifrån att veta temperaturen. Eller tja.. mer exakt, det är en sån sak mammor gillar.. Men det kanske roar någon mer också, vem vet?

På övriga punkter, en tenta avklarad, nästa imorgon.. sedan väntar hela 45 timmar av ledighet innan lp 3 drar igång för min del. Under dessa 45 timmar ska det bland annat tvättas och bakas. Ingen rast, ingen ro.

Inga kommentarer: