måndag 5 januari 2009

Gjort massor med ärenden

Kom naturligtvis inte igång fullt så tidigt som jag tänkt mig, jag är en mogen och vuxen människa som tar eget ansvar för mitt liv - så jag skyller på Johan som inte ville gå och lägga sig igår kväll!

I alla fall, lite senare start än planerat men ner på stan och avverka en bunt ärenden samt några jag inte visste jag hade förrän jag var där:

  • Köpte ljusfat till ljusstakarna vi fick i julklapp, det stod på asken att de kunde bli varma så lika så gott att skaffa fat. Då ljusstakarna är i saltkristall från Himalaya så blev det stenfat. De är av samma modell som den lampa Johan fick i födelsedagspresent och som jag efter lite donande fått på plats i vardagsrumsfönstret. Enligt instruktionen så ska den avsöndra nyttiga negativa joner och gör sig bäst i ett rum med elektronik då såna saker avsöndrar positiva joner. Hur som så var den svårplacerat för den medföljande sladden var ytterst snålt tilltagen.
  • Hämtade ut våra biljetter till Chalmersspexet Picasso som kommer hit om några veckor på sin Norrlandsturné.
  • Försökte lämna kängorna på lagning men skomakaren hade visst fortfarande jullov..
  • Köpte en ny pusselbok för att stilla mitt behov (hjärngympa!!!).
  • Råkade köpa en ny klänning (jag har faktiskt precis rensat i garderoben så det finns ju plats!), men så här var det, jag gillade vad jag såg men då det var på rea så tänkte jag att min storlek lär inte finnas kvar. Men det gjorde den! Mycket misstänkt, i provhytten insåg jag varför, någon hade underskattat sin tjockhet, precis vid dragkedjan så var sömmen lite sprucken. Så jag gick till kassan och förklarade som det var, det var den sista i den storleken och den var lite trasig. Så istället för 20% rabatt fick jag 50% och den där sömmen fixar jag på nolltid!
  • Köade alldeles för länge i Teliabutiken men nu har jag en ny handsfree och ett nytt SIM-kort och när jag ändå var där och hade fått köa så hade jag killen i affären fixa så alla mina kontakter blev ordentligt överflyttade till nya kortet. Ingen behöver oroa sig, jag har inte bytt nummer! Det är bara det att mitt SIM-kort var supergammalt (10 år) och jag blivit orolig att det ska lägga av.
  • Tog mig iväg och tränade! Nu är ju äntligen Pontushallen färdigrenoverad och man kan träna när man känner för det utan att ta hänsyn till vilken dag som är för män respektive kvinnor.
  • Slutligen så blev det en promenad till Kvantum och köpa sånt som inte finns på vårt ICA innan bussen hem.
Oj oj vad seg jag var när jag slutligen kom hem, då Johan för dagen valde att inte följa med på stan så fick han istället uppgiften att laga mat så det var klart när jag kom hem.

Vad jag glömde att fixa dock var att jag egentligen tänkt köpa Disney-klassiker nr 16 - Törnrosa som säljs just nu. Disney-filmer är ju lite begränsande med när man kan köpa dem och förutom några av de senaste filmerna så har jag en liten dröm att äga alla Disney-klassiker.. Man skulle kunna säga att jag saknar en hel del.

Inga kommentarer: