torsdag 22 januari 2009

Poliskontroll

Det här Larv har präglats av ganska mycket irriterande småstrul, som igår morse, uppstigning vid 6 för att göra en körning som var felbokad! Alltså körde jag fram och tillbaka till Stadshotellet för ingenting och framför allt, steg upp alldeles för tidigt för ingenting! Man kan bli irriterad för mindre..

Roligare skulle det bli.. dumma flygplanen fortsatte att vara försenade så jag missade massa mässtid för att sitta på Kallax och vänta på ett plan som bara blev mer försenat. Alla såna dära småstrul som gör att man lätt tappar sugen.

I alla fall, jag hann med de flesta montrar även om det blev lite småstressigt och banketten var relativt lyckad. Även om jag fick erfara ett alldeles nytt sätt att stava fel på efternamnet. Jag var långt ifrån den enda som fått sitt namn felstavat, ännu en sak som gjorts under stress och således inte blev helt bra.

Inte fick jag sovmorgon i morse heller, även om jag det blev lite senare igår, ut och tuta till Kallax. Vädret var förstås ännu sämre idag, temperaturer strax över nollan så ännu större risk för is och halka - vilket också kändes.

Men det gick rätt bra ändå, hämta vid hotellet och lämna på Kallax men sedan på väg hem så blev det intressant. Polisen hade upprättat kontroll strax efter rondellen. Vinka in fem bilar, kolla körkort och blåsa, skicka iväg bilarna och sedan vinka in nästa fem. Jag fick köra in som bil nummer 4. Sedan kom en trevlig poliskvinna fram till bilen. Alltid spännande med poliskontroll när man kör en bil man inte är van vid. Ännu bättre att jag precis släppt av massa folk, min väska låg ju i bakluckan för att inte vara i vägen för passagerarna så bara att knata iväg och gräva fram plånboken.

Så skulle man blåsa också, det har jag aldrig gjort förut, men men, någon gång ska vara den första. Inte så spännande egentligen, jag visste ju vad den skulle visa, något annat resultat hade verkligen förvånat mig. Fast jag fick blåsa två gånger.. jag gjorde visst fel första gången och slutade för tidigt..

Med den körningen slutade egentligen mitt Larv, jag fick visserligen en körning till men den var föga förvånande också felbokad så det blev meningslös körning i tom bil tur och retur.

Så nu är man tillbaka i vardagen med lektioner och allt annat som ska fixas. Och väldigt väldigt trött! Lite sömn, mycket gående, ikväll ska jag bara sooooooooooooova!!!!!

Inga kommentarer: