torsdag 20 november 2014

Utmattad..

Ta det lugnt och vila något efter en intensiv helg och att ha storstädat som galningar innan dess det var helt enkelt inte aktuellt. Det är inte direkt som så att jag i praktiken har två bäbisar att ta hand om, Johan klarar sig skapligt på egen hand faktiskt, han kan ju både klä sig själv och har räknat ut hur man skär upp bröd och gör smörgåsar. Min hopplöst högerhänte an har visat sig ganska så kompetent med vänsterarmen - framför allt när det gällt att få i sig föda!

Men allt hushållsarbete.. det tar ju aldrig slut och han kan inte göra något alls just nu. Jag är otroligt tacksam för att Emma redan nu i stort sett praktiserar att sova nätterna igenom så jag åtminstone får sova skapligt. Inte heller tänker jag sucka och mumla något om att jag inte fattar hur de som är ensamstående orkar med. Jag har levt åratal med kronisk värk, man orkar för att man inte har något val.

Det är ju knappast roligt för Johan heller att slippa allt hushållsarbete, eller att behöva gå och hämta mig när Emma behöver ett blöjbyte eller att jag måste ha en barnvakt åt de båda när jag ska iväg på något - alternativt att de måste följa med..

Att det var Johans tur att ha Emma i omklädningsrummet på babysimmet igår blev det ju inte heller något med, Liten fick förstås vara med mig.. Och så sent som förra veckan så kommenterade en av ledarna vilken lyx vi hade som kunde vara två på simningen. Mmm.. det var den lyxen..

Men vi är ju lilla familjen! Vi jobbar som ett team och i ett team backar man upp varandra. Så det som stör mig mest är inte att Johan inte kan göra så mycket här hemma för stunden (det finns ju faktiskt viss makt i att göra allt själv, precis allting blir gjort på mitt sätt!) utan att det dröjer minst två veckor innan Lulebo byter ut vår spis! Jag vill ha en fungerande ugn! Nyss!

Inga kommentarer: