tisdag 4 november 2014

Snälla tvinga mig inte att hjälpa dig begå självmord!

Så var vi här igen.. Den här mörka tiden på året som gör varenda Lulebo gravt självmordsbenägen. För hur ska man annars tolka detta fruktansvärt populära beteende som pågår just nu. Nämligen att smyga runt på vägarna iklädda sina mörka vinterjackor, sina mörka byxor, sina mörka mössor - utan minsta tillstymmelse till reflex! Allra helst så har man dessutom en kolsvart hund med sig. Naturligtvis även den utan reflex.

Varje gång jag sätter mig bakom ratten i min bil så ber jag en stilla bön för att jag även denna gång ska slippa bli delaktig i ett självmord. För varje skapligt intelligent människa (i allra högsta grad de med körkort och det gäller de flesta vuxna i Luleå) vet precis hur illa man syns från en bil när man stryker runt i vägrenen utan reflexer. Folk vet att bara för att de ser bilen så betyder det inte att bilisten ser dig. Men med denna vetskap så fortsätter man ändå att strunta i reflexer.

Vid de obevakade övergångställena är det allra värst, jag krypkör förbi (till övriga bilisters stora förtret) för jag vet så väl att det utan förvarning kan hoppa ut någon fotgängare ur mörkret som utan att se sig om kastar sig rakt ut i gatan - för den har ju företräde!

Jag kan inte tolka detta som något annat än en enorm dödslängtan. Men snälla! Låt mig slippa bli ert dödsverktyg! Välj istället ett av följande alternativ:
  1. Sök hjälp för din depression och dödslust.
  2. Använd en reflex! För du är faktiskt inte självmordsbenägen egentligen utan bara obetänksam och har ännu inte fattat hur illa du syns.
För jag vill inte hjälpa någon att dö den här vintern heller..

Inga kommentarer: