torsdag 30 augusti 2012

Livets små irritationsmoment..

Min pusseltidningen kommer varje månad och med den också en faktura, en sån där löpande prenumeration via Pressbyrån som är rätt så trevlig när det inte är säkert att den lokala tidningsbutiken har tidningen kvar när man väl tar sig dit.

Så helt utan förvarning gick de över till att ta ut en rejäl avgift för att skicka pappersfaktura, så jag skällde ut deras kundtjänst för den bristande informationen och frågade efter e-faktura. Vilket givetvis gick att ordna - så nästa månad fick jag en ny pappersfaktura med fet straffavgift. Så jag skällde ut kundtjänst en gång till (samma snubbe) som bad om ursäkt, strök fakturan då han missat att lägga in min e-faktura och sedan dess har det funkat bra.

Med en ganska väsentlig detalj som stör mig enormt. E-fakturan kommer alltid dagen innan tidningen.. Så jag ser i mailen att jag har en faktura att betala men när jag kommer hem väntar ingen pusseltidning i brevlådan så man suckar tungt.

För den förra tidningen är sedan länge slut, man skulle kunna lösa ett pussel om dagen, det brukar ju trots allt vara ca 40 pussel i varje nummer. Men när det gäller pusseltidningen så har jag ungefär samma karaktär som Johan har när han köpt hem en godispåse. Trots höga ambitioner så bara måste man nästan manisk ligga på tills det är slut.

Imorgon borde nya numret i alla fall komma.. och den här månaden kanske jag lyckas hushålla.. eventuellt..

Inga kommentarer: