söndag 5 augusti 2012

Hur man plockar russinen ur kaka på tidstjuven OS.

Jag brukar undvika OS-sändningarna, inte för att jag är ointresserad utan snarare därför att ALLT är så himla spännande och vips har hela dagar försvunnit ut i ingenstans. Så trots att OS började så försökte jag leva min vardag precis som vanligt.

Sveriges första medalj i ridsport missade jag också mycket riktigt.

Men så en kväll zappade jag runt på TV:n lagom innan läggdags och hamnade mitt i simtävlingar där det visade sig att Michael Phelps hade möjlighet att bli meste OS-medaljör genom tiderna om USA bara vann lagkappen. Vilket de förstås gjorde.

En annan dag så hittade Johan skytte lagom till att Håkan Dahlby sköt finalen i dubbeltrap - och tog ett silver.

Igår hamnade vi efter frukost kvar vid OS-sändningarna (jag säger ju det, OS är farligt och beroendeframkallande) och såg damernas triathlon och den extremt spännande upplösningen som gav Lisa Nordén sitt silver.

Idag zappades det lite mellan kanalerna och bitar av ridsport och maraton hann avverkas innan det var dags att få veta vilken valör det skulle bli på medaljen i starbåt, under stor dramatik så fick vi (eller jag i alla fall.. Johans mamma ringde precis då..) hur Fredrik Lööf och Max Salminen inte bara tar sig fram och avancerar upp till silver utan faktiskt norpar guldet!

Måste säga att jag ändå lyckats pricka in rätt så bra axplock ur OS-sändningarna. Framför allt då jag inte har tid att se något mer..

Inga kommentarer: