onsdag 29 augusti 2012

Allt går att brytas ner i siffror..

Kommer ni ihåg den här dagboken som Johan ville köpa när vi skulle gifta oss? Så vi kunde skriva något litet i varje dag för att minnas vad vi gjorde den dagen. Johan lovade dyrt och heligt att han skulle sköta den mesta av uppdateringen (det löftet skrev jag ner på insidan av pärmen) men jag var något skeptisk.
Igår kväll när Johan kom hem efter att ha varit och sjungit med Snapsarna så satt jag och räknade inlägg i boken och vem som skrev vad..

Totalt så uppdaterade jag dagboken helt på egen hand inte mindre än 4 månader. Ytterligare två bidrog Johan endast med ett inlägg. Han inledde dock det nya året starkt med hela 12 inlägg under Januari-månad. Men vad blev egentligen sammanställningen?

Jag skrev 333 uppdateringar och Johan stod för något mer blygsamma 33 inlägg. Johans reaktion på det hela?

- "Men det var ju häftiga siffror i alla fall."

Han har fyra år på sig att jämna till statistiken. Fast det andra årets första inlägg stod jag för..

Inga kommentarer: