måndag 20 augusti 2012

Men så svårt ska det väl ändå inte vara?

Vi myste i soffan i helgen och Johan satt som vanligt till vänster om mig i soffan vilket råkade innebära att jag hade stadigt tag om hans högra hand. Så blev det reklampaus och Johan började rycka och slita för att få loss sin högerhand. Målet var förstås att nå fjärrkontrollen så låg utan vidare inom räckhåll för hans vänstra hand.

"-Varför tar du inte bara dosan i vänster hand?"
"-Det går inte."
"-Vadå det går inte? Det är en fjärrkontroll, du ska bara trycka på en knapp."

Johan sträcker sig efter fjärrkontrollen med vänster hand och fumlar med knapparna.

"-Det känns fel, det går inte."
"-Seriöst? Du kan inte ens använda dosan med vänster hand?"
"-Alla är inte som du."

Jag börjar så smått inse att världen verkligen är höger- eller vänsterstyrd men jag glider fram i mitt egna lilla mellanting.

Inga kommentarer: