tisdag 28 augusti 2012

Men har det redan gått ett år?

Jo men det har det! Ett helt år har hunnit passera sedan Johan och jag slog till med ett ninjabröllop! Men det är inte helt lätt att planera ett firande mitt i vardagen.

Vi gjorde vårt bästa i alla fall.

Nattens fruktansvärt dåliga väder fick Johan att jobba på som bara den så strax efter fem klev han innanför dörren. Då han var hemma tidigt och inte ville störa mig försökte han stänga dörren till sovrummet försiktigt utan att jag skulle vakna. Under de två sekunderna som han sträckte sig efter dörrhandtaget så reste jag mig tvärt upp i sängen och undrade om det var dags för frukost..

Riktigt så tidigt hade vi ju inte tänkt börja dagen egentligen.

Nåväl, medan Johan duschade så fixade jag ihop lite frukost och vi tog fram presenterna. 
Okej, Johan som lät affären slå in vann väl utseendetävlingen när det gäller presenterna..
Jag som försökte följa temat har ju haft lite bekymmer på vägen. Jag trodde det var papper som var för första året men det är ju den amerikanska seden, här i Europa så ska det vara bomull. Mina högtflygande planer fick lite modifieras till följd av tidsaspekten men Johan fick lite saker för köket förstås - nya grillvantar! Jag kompletterade med en snygg handduk med.
Såklart mannen behöver lite prylar till köket! Det är väl där han hör hemma?
Johan passade på när vi var på stan i fredags och jag botaniserade i skoaffärerna att handla böcker i Akademibokhandeln. Boken han köpet till sig själv var tydligen superintressant (ja, den handlade om tåg) så jag fick nästan ta den ifrån honom för att han inte skulle läsa istället för att sova. Men jag hade pekat ut lite intressanta saker i bokaffären med men enligt Johan så hade han på egen hand redan upptäckt boken som var förlaga till den TV-serien jag såg i somras så jag fick alltså Jennifer Worths Barnmorskan i East End. Är boken lika bra som TV-serien (brukar inte böckerna vara bättre?) så är alltihopa något jag får rekommendera svärmor.
Nu måste jag bara hinna läsa också..
Men klockan var ju som sagt vad ännu mitt i natten så vi sov vidare fram till klockan tio, då jag efter duschen satte igång med bröllopsdagsbrunchen. Fritt efter mormors husmorsrecept (som Johan inte riktigt begriper sig på just för man tycks kunna göra som man vill) så slängde jag ihop en våffelsmet medan Johan diskade undan och städade rent bordet.
Den tjusiga dukningen med levande ljus och allt!
Åtta rejäla våfflor blev det och lagom till klockslaget för förra årets vigsel så satte vi oss till bords och skålade i dyr champagne för att fira vår gemensamma förträfflighet!
Alexandre Bonnet blev den valda champagnen.
Nu fick vardagen så ta vid och jag for till jobbet och Johan la sig att sova igen. Jobbar den ena parten natt så får man förlägga firandet mitt på dagen..

Vi vill i alla fall tacka för de lyckönskningar vi fått och tacka för att ni uppmärksammat att vi varit gifta i ett helt år!

Puss & Kram,

Anna & Johan

1 kommentar:

moa_elva sa...

Gratulerar, ni ser ut att haft det mysigt :)