onsdag 29 december 2010

Uppdaterad vörtbrödsföljetong

Så, första och andra frågetecknetspunkten är utredd. Stora brev åker med brevbäraren ut och om han (eller hon men hos oss är det en hand) inte kan få kontakt med mottagaren så skriver han en avi och lämnar i brevlådan. Så den aktuella dagen hade jag lunchmöte på universitetet. Jag jag gick hemifrån ungefär samtidigt som posten kom, tror till och med jag kan erinra mig att jag såg brevbäraren på gatan.

Vad som hände sedan är det förstås fritt fram för spekulering. Johan var ju kvar hemma men ingen ringde på och sa att den hade ett stort brev åt oss och brevbäraren har uppenbart inte lämnat en avi i brevlådan. Så en första person som är skyldig är hittad. Nu återstår det att prata med postansvarig på ICA och försöka reda ut deras rutiner och varför de inte kunde hitta mitt paket när jag var där och frågade och varför det dröjer så länge tills påminnelser går iväg.

Idag kom det en tröstlimpa från mamma och pappa i alla fall. Men det gottgör fortfarande inte att jag inte fick mitt bröd på julen som det var tänkt.

Inga kommentarer: