fredag 10 december 2010

Nystädat och julpyntat badrum!

Ambitionen att städa badrummet har funnits sedan jag kom hem men så har trötthet och apati slagit till istället. Men så igår så tog jag tag i det på allvar, alla hyllor har dammats och torkats, alla förvaringslådor har diskats/dammsugits/torkats. Hårpryttlar och smink har gåtts igenom och en del har kastats ut. Necessärerna från Stockholm är slutligen uppackade och allting är på sin plats. Saker som sällan används är undanställda. Vårt påfyllnadsförråd är inventerat och organiserat.

I onsdags köpte jag också en ny krukväxt till badrummet, den förra dog under tiden jag varit borta. Det är dock inte Johans fel (till skillnad från den i sovrummet vilket absolut är hans fel att den dött!), badrumsväxter har begränsad livslängd p g a att de inte får så mycket ljus som önskvärt.

Avslutningsvis så pyntade jag badrummet lite, man måste ju fira att ett rum faktiskt är ordentligt julstädat!
Egenhändigt fixade hyllan!
 Rent, organiserat och julpyntat!
Disco-julgranskulor!
Johan såg väldigt skeptisk ut när jag ville hänga julgranskulor i badrummet men jag låtsades inte se den minen utan hängde upp mina disco-kulor!
Stressfri jul?
Jag städade då alltså till kl 4 i natt.. steg upp kl 9 i morse och fortsatte och det här är tidningen som ligger inne på badrummet just nu. Där man kan läsa om hur man får en stressfri jul.. Passande? Ironiskt?

När Johan beundrade mitt arbete (han har alltså inte hjälpt till med badrumsstädningen överhuvudtaget utan har istället känt sig ynklig och sjuk och tja, sovit och sett på TV medan jag sprungit fram och tillbaka som en yr höna) så började han undra samma sak som jag själv tänkte under städningen. Hur stor (liten) del av allt som finns i badrummet är hans? Jag skulle tippa på att ca 99,9 % av sakerna är mina och 0,1 % är Johans. Känns rimligt på något vis.

Inga kommentarer: