fredag 24 december 2010

Julklappsöppningen!

Ojoj, det var ju inte lilla julklappshögen vi hade fått i år. Dessutom så hade vi själva bara bidragit med varsin klapp till berget.
Innan..
Men sakta men säkert betade vi oss igenom och detta är årets skörd:
  • 7 sorters kakor (från Johan som då faktiskt lagt på minnet när jag hemma i föräldrarnas kök tidigare i höstas uttryckte en önskan efter just den boken)
  • Astronomisk Kalender 2011 (från mamma och pappa, som alltid den stora överraskningsklappen då jag numera har varje bok sedan 1997)
  • Asterix-album nr 33: Le Ciel Lui Tombe Sur La Tête (från mamma som dock missat att det var just det albumet som hon gav mig i julklapp för fyra år sedan så någon som känner att den vill ha Asterix på franska?)
  • Filosofi-lexikonet (från Johans mormor Rut)
Sedan fick jag och Johan en hel drös med klappar som var till oss båda:
  • Pengar till att köpa den mixer vi vill ha (från mamma och pappa, inklusive lite förslag på apparat)
  • Blomstercheckar (från mamma, kompletterad med förslag på vad för slags blomma det kan vara)
  • Väggalmenacka 2011 med konst av Bengt Elde (från mamma)
  • Det här var ju tråkigt - Ännu en bok av David Batra (från Johans mamma Sylvia fick vi alltså uppföljaren till Den som inte tar bort luddet ska dö!, vilken vi för övrigt fick i julklapp av mamma för två år sedan)
  • Seaweed schampoo och Soulbars Chokladpralin-tvål (från Johans mamma)
  • Tupperware-korkskruv (från Johans mamma)
  • Apelsin & kryddnejlika-ljus (från Johans mamma)
  • Svenska visor (från Johans mamma)
  • Spelet Master of Music (från Johans mamma, vem tror ni kan sin musik bäst..? Jag eller Johan?)
  • Massa hygienartiklar från Sasco (från Johans moster Karin och Tommy)
..och efter.
Johan fick ett underställ av mig och boken Millennium av sin mormor, i boken fanns även ännu en födelsedagspresent gömd. Mer bidrag till mellandagsshoppingen. Jag kommer ha roligt när Johan ska ekiperas!

Höll på att glömma det allra viktigaste... stort tack till alla som bidrog till vårt julklappsberg! Fast jag hade uppskattat om en del klappar varit lite mer utrymmeseffektivt packade.. då hade vår packning på tåget hem blivit lite mindre skrymmande..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, om du verkligen vill bli av med din Asterix är jag mycket mycket villig att ge den ett hem ^^ Asterix är awesome!

//Agnes

Arga Anna sa...

Jag har tillräckligt mycket prylar utan dubbletter så jo, den ska iväg. Helst i utbyte mot några kronor till mig.