lördag 25 december 2010

Master of Music

Vi fick ju som sagt vad ett spel i julklapp. En tradition min familj hade en gång i tiden var att på julaftons kväll spela ett familjespel tillsammans - ibland ett vi fått som julklapp det året. Brukade dock bli lite si och så med det då lillebror inte ville vara med och tja.. jag har fortfarande en mental minnesbild av morfar dansandes hula-hula som jag faktiskt önskar jag kunde radera.

I alla fall, Johan och jag orkade inte spela igår men så idag utmanade vi varandra på Master of Music, vi upptäckte snart att kategorierna och frågorna var lite svårare än vi tyckte de borde vara. Vi är ju båda musiker! Kom igen, det här borde vara vår grej!
I alla fall, efter att ha plöjt igenom inte mindre än 103 frågor (det krävs ett rätt från varje av de åtta kategorierna för att vinna) så kunde Johan slutligen kalla sig Master of Music. Han blev lite nervös dock när jag inför den sista frågan hotade att kasta ut honom från balkongen om han inte kunde svaret (så inte någon tror jag är riktigt elak, vi bor faktiskt bara en trappa upp och det är gott om snö nedanför balkongen, han skulle bara blivit lite blöt och kall). Sista kategorin är nämligen låttexter, man får 1-2 rader och ska sedan säga låten och artisten. Uppläsare har här möjligheten att sjunga texten. Jag läste i alla fall upp: "When I get older, loosing my hair, many years from now." Kom igen? Vem kan inte det?

Inga kommentarer: