onsdag 22 december 2010

Att avsluta påbörjade projekt..

Förra hösten gjorde vi två rejäla uttag ur bofonden för renovering av köket. Nytt golv samt omlackerade köksluckor blev resultatet. I samband med detta tog jag ner den fiffiga lappen som satt på insidan av skåpluckan till skåpet ovanför frysen. Det är det skåpet som fungerar som ett kombinerat lager och skafferi. Anledningen till att jag från början satte upp en lapp där är för att jag är av begränsad längd och enkelt vill veta vad som finns hemma och vad som är slut. Mycket praktiskt och användbart helt enkelt och Johan anpassade sig snabbt till systemet när han flyttade in.

Men så var allt på luckorna tvunget att rensas bort för renoveringen.. jag la lappen vid datorn (tror jag) med planen att göra en ny fin lista på datorn. Sedan glömde jag bort det, sedan städade jag väl antagligen bort lappen för jag har inte sett den på ett år eller så.

Idag tog jag slutligen itu med att göra den nya listan, skrev ut den (och fick omedelbart skriva till lite saker för hand som jag missat) och satte upp den. I samma veva blev även skåpet ordentligt genomgånget, lite gammalt kastat och nu ser det snyggt och organiserat ut. Till och med så vi insåg att det var brist på lite saker och att vi omedelbart behöver fylla på lagren lite.
Organiserat skåp.
Notera pennan som ligger i skåpet så man omedelbart kan notera förändringar i skåpet utan att behöva gå hela vägen bort till spiselhyllan där pennburken står. Allt för smidigheten.

Inga kommentarer: