tisdag 12 januari 2010

Temperaturhöjning!

Bara två dagar efter kölddoppet var vi helt plötsligt uppe i temperaturer kring nollan. Det har till och med varit och nosat på någon plusgrad, helt fel väder för januari. Men det är fortsatt fint och soligt i alla fall så det är rätt behagliga vinterdagar ändå.

Jag har slutligen testat min vinterdäck till cykeln med. Min gamla cykel brydde jag mig inte om att skaffa dubbdäck till då jag dels inte cyklar så mycket på vintern och dels då de vanliga däcken var rätt grova. Men den här cykeln har väldigt fina och smala ordinarie däck och redan när det var halka en dag tidigare i höstas och jag stannade vid korsningen och satte ner foten så la sig cykeln bara ned under mig. Så lite fäste hade däcken. De nya dubbdäcken funkar riktigt bra i alla fall. Funderar på att köpa lite grövre däck när vårsäsongen drar igång igen. Skulle vara trevligt med lite mer spårdjup så jag kan cykla lite off-road.

Inga kommentarer: