fredag 29 januari 2010

Det här är vuxenpoäng!

Typ andra veckan efter att Johan flyttat in så ringde jag ICA och fixade så han fick kort till mitt konto, mycket smidigare att samla gemensamma poäng än att samla var för sig. Nu hade visserligen Johan ett ICA-kort sedan tidigare men han använde det knappt till skillnad från mig så att använda oss av mitt konto var rätt så självklart. På köpet fick jag säga upp Johans gamla konto (vilket gick skrämmande enkelt att göra bara med tillgång till hans personnummer).

I stort sett sedan dess så har vi pratat om att jag ska få ett kort till Johans MedMera-konto. Flera butiker som jag regelbundet handlar i ingår ju i MedMera-koncernen. Det har blivit liggande, ibland har samtalsämnet dykt upp på nytt med Johans sedvanliga svar: "Men jag fixar!" "Jag ska ordna det!" "Jag tar hand om det!"

Tiden har gått.. och gått.. och gått.. Så häromdagen hade Johan sitt kort framme när han beställde böcker och ämnet kom upp igen. Johan mumlade något om att hans kort var trasigt och han behövde beställa nytt till sig själv med.

Idag kom posten med en hel hög saker till Johan och en mindre hög (men större och roligare saker!) till mig. Så Johan kom viftande med ett brev, det tog bara ett och ett halvt år, nu har jag ett eget MedMera-kort!

Ojoj, de gemensamma korten ökar i antal, det är vuxenpoäng det.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ojoj, vi har ännu inte tagit steget till några gemensamma kort. Det känns så stort...

Arga Anna sa...

Mmm, eller hur:) Stora farliga samla-poäng-kort!