onsdag 27 januari 2010

Snö, snö och så lite mer snö!

Som en del av er hört så har det fallit en och annan snöflinga de senaste dagarna i Luleå. Vädret drog igång på allvar igår kväll. Johan skulle förstås jobba i snålblåsten. Själv så behövde jag inte ut i snön förrän vid lunch idag men då hade det blåst till sig rejält. Dörren ville inte riktigt upp då det blåst upp en liten vall mot den och sedan gick den inte att stänga igen ordentligt. Johan som inte skulle iväg förrän senare fick ta och sopa och skotta uppfarten ner till gångvägen.

När jag sedan kom hem några timmar senare så såg man inte skymten av någon skottning och jag fick själv ta itu med att gräva fram en gång och så förstås se till så det går att komma åt förrådet. Ytterligare några timmar senare dök Johan upp och då syntes förstås inget alls av min skottning! De påstår att vädret ska fortsätta några dagar till. Det kommer bli roligt med tanke på vår tvättid imorgon! Sådana dagar verkligen hatar man att ha tvättstugan i annan byggnad. Men än lever hoppet! Johan ska ut och jobba inatt igen med. Men då kommer jag sova sött.

Naturligtvis blir det massa snö nu de sista dagarna bilen står ute, på måndag får bilen flytta in i sitt varmgarage! Ingen mer skottning, snösopning och skrapande av rutor!

Inga kommentarer: