måndag 25 januari 2010

En sak jag verkligen INTE gillar med killar!

Ni tjejer/kvinnor där ute förstår precis vad jag menar, det är något tekniskt/elektroniskt som inte funkar, till exempel något med datorn. Man har testat lite olika saker men det bara inte funkar, och så kommer mannen och ska hjälpa till! Han klickar, trixar och fixar. Säger: "Men testa nu." Det funkar förstås inte. Irriterat från mannen: "Men det borde ju funka!" Man kan inte annat än håll med men faktum kvarstår, det funkar ju inte!

Vid det här laget så knuffas man åt sidan för nu ska han testa allt! Nu är du i det närmaste helt inkompetent, vad det än gäller. Flera timmar senare kvarstår för det mesta problemet och nu har det blivit personligt! Du föreslår lite försiktigt att skjuta upp det hela, låt oss sova på saken, vi fixar det imorgon istället. Men nej då! Absolut inte. Han vägrar ge upp! Fan heller att datorn ska vinna!

Det sämsta du kan göra nu är beklaga dig i allmänhet, kanske säga något på facebook. Då kommer ytterligare någon (av manligt kön) att uttrycka sig om vad du borde testa och göra (som förstås var det första du kollade helt på egen hand).

Inom loppet av två dagar så har två av mina datorer helt sågat kontakt med skrivare. Enligt datorerna finns inga skrivare installerade och det går bara inte att installera skrivare. Sent i natt fick vi åtminstone till slut ut min labinstruktion på Johans skrivare. Men varför alla datorer vägrar kommunicera med laserskrivaren är ett mysterium. Har säkert något att göra med Murphy's lag, jag köpte ju trots allt ny toner i fredags för alldeles för mycket pengar.

Inga kommentarer: