torsdag 7 januari 2010

Myggfritt var det ja!

Idag har åtminstone min krets på facebook gnällt något oerhört angående vädret. Eller rättare sagt den aktuella temperaturen, det är som om de inte förstår var de befinner sig. Jag erkänner, det är lite kyligt idag, lägsta uppmätta temperatur var trots allt -32,3 grader. Dagens spännande kurva finns förstås på Marge.

Jag klagar inte dock, och jag stör mig på de som gör det. Jag var här vintern för 11 år sedan! var det kallt! -43 grader och inomhusvärmen försvann vid - 35. Men jag bor inte kvar i en fuskbyggd barack på PG längre, när jag flyttade var jag smart nog att placera mig en våning över markplan. Min definition av kyla beror inte på utomhustemperaturen utan hur snabbt jag kan tina upp när jag kommer in igen. De flesta som gnäller har inte varit lika smarta som jag, vet de inte var de bor? Kan de inget alls om sin hyresvärd? Husen är gamla, elementen lite si och så. Man får ju tänka själv! Som att till exempel undvika att bo på markplan. Jag kände på våra element med, det är bara de i köket och vardagsrummet som det faktiskt är någon egentlig värme i. Men vår lägenhet håller ändå värmen bra.

Johan är lite mindre road av kylan.. han jobbade i natt och ska ut en vecka till..

Inga kommentarer: