söndag 1 februari 2009

Klarinetten + Chalmersspex

I fredags så var det då min klarinetts födelsedag, ett helt år hade gått sedan min Leblanc och jag träffades och bestämde oss för att dela framtiden. Något direkt firande blev det inte dock, jag har varit lite småseg de senaste dagarna och förutom fixa det jag måste så har jag mest bara tagit det lugnt.

Men det var en rolig dag i alla fall, när jag och min klarinett träffades. Helt klart värd att minnas. Lunch på TacoBar med Medin, sedan till musikaffären där jag tillbringade större delen av eftermiddagen innan jag bestämt mig för vilken raring som skulle bli min. Mötte upp med Albin som utan vidare gick med på att följa med på några ärenden så han stod snällt stilla och höll i klarinettväskan medan jag provade ut BH:ar i gamla stan, var inte alls motsträvig till att besöka SF-bokhandeln innan vi slutligen hamnade på Akkurat för att bygga upp oss en fin nota på många kronor (men så var det ju en väldigt speciell dag, och den där notan täckte ju både barmat, öl och whisky).

Som sagt, årsdagen var inte riktigt fullt så livfull.

Sedan nu tidigare ikväll så var det storbesök i stan, Chalmersspexet 2008 hade sin finalföreställning och som så många andra år så är det Norrbottensturnén med föreställning i Luleå som rundar av spexåret. Den här gången var det Picasso som stod på scen och det fick godkänt, mycket för att tempot och stämningen blev bättre i andra akten. Det svåra är väl mina förväntningar, förra årets spex (alltså 2007, vi ligger som sagt lite efter här uppe i norr) var Hannibal och det var superbt på alla plan! Nackdelen med att ha sett ett riktigt guldkorn till spex gör att alla andra får svårare att mäta sig! Men det var en trevlig föreställning i alla fall, lite synd bara att marknadsföringen inte gått så bra så publiken var inte den största (dumt nog så är det här en stor skidresehelg med, många lulestudenter är bortresta).

Men synd för dem! Skidor kan man åka varje helg, Chalmersspexet kommer bara den här enda!

Inga kommentarer: