onsdag 11 februari 2009

"Ska du dränka den?"

Som jag tror jag nämnt tidigare så har vi ett visst myrproblem, i huvudsak är det koncentrerat till hallen - vilket går att överleva! Nedre hallen är ju avskild från resten av lägenheten genom den fina trappan som effektivt ser till att grus, snö och småkryp inte tar sig in i övriga lägenheten. Jag går dock ofta till attack mot de myror jag ser, oftast genom att trampa ihjäl dem. Men världen går inte under för att någon myra kommer undan.

Men nu så i eftermiddag så kryper det en myra på köksbänken!! Där får de verkligen inte vara. Så jag petar ner den mot diskhon och slår på kranen. Varpå Johan undrar just: "Ska du dränka den?" och får det att låta som om det nästan är lite synd om myran. Så jag presenterar alternativet: "Är det snällare att slänga ut den i snön till 12 minusgrader?" Myran fick mycket riktigt simma ut med avloppet.

Måste bara berätta lite om sann skadeglädje! De sedan tidigare nämnda grannarna med sina högljudda intressen har även en annan smått störande ovana. De parkerar ofta sin bil mitt i området, d v s på gågatan, vid brevlådorna (vår och deras sitter på samma ställning) där den i största allmänhet är väldigt i vägen. För att göra det mer irriterande så finns det en parkeringsplats precis bakom huset, mindre än 20 meter bort. Ren superlättja alltså att inte ställa sig där! Det är en sak när man bara ska lasta ur bilen men nu pratar vi parkering i timtal, ibland över natten. Där det finns trafik som ska fram, brevbäraren, plogbilen etc.

Så ikväll stod det åter en bil där, inte grannarnas egna men antagligen en gäst, timma ut och timma in. Så på tredje varvet från tvättstugan så har det dykt upp en bil till! Securitas sitter med lysena riktade mot bilen och antecknar och mycket riktigt, när vi gick ut nästa varv så satt det en böteslapp på vindrutan!! HA! Hoppas det är slut på felparkerandet, det är inte roligt när plogbilen eller brevbäraren lägger sig på tutan för att det står en bil i vägen. Även om det var lite humor att se grannen springa ut endast iklädd illa knäppta jeans.

Inga kommentarer: