torsdag 5 februari 2009

Nytt jobb

Okej, jag hade ju bestämt mig för att inte jobba något den här läsperioden, mycket för att jag har en extremt stor kursmängd just nu som jag inte riktigt vet hur jag ska få ihop. Så inga extrajobb förrän i april alltså.

Men nu är det så att en av killarna som jag läser kurser med lyckats med konststycket att bryta några fingrar när han spelade Lacrosse, för att göra det bättre så bröt han de förstås i sin högerhand (och är högerhänt). Så när han pratade med läraren i tisdags om att kopiera anteckningar och läraren tyckte sitt var ganska oläsligt så erbjöd jag att han kunde kopiera mina. Då vi dessutom läser båda kurserna han behöver ihop så frågade han om han kunde kopiera även för den andra kursen. Inget mer med det, man hjälper ju till om man kan.

Så idag så hade han med sig papper till mig, i och med att han behöver tillfällig hjälp med att fullfölja sina studier så kan man ansöka om stöd från Universitetet. Så i tre veckor får jag nu betalt för att anteckna på föreläsningar jag ändå tänkt gå på (och anteckna under) och han har fått sitt kopieringskort laddat så han kan kopiera gratis.

Tänka sig, en god gärning som lönar sig!

Inga kommentarer: