måndag 9 februari 2009

Snö, snö och så ännu mera snö

De senaste dagarna har temperaturen fallit rejält, det har blåst åt massor av håll samtidigt och så snö! Det började på allvar i torsdags och har sedan fortsatt tills det idag minskade något. Jag var lite orolig när jag i torsdags på väg till universitetet höll på att göra en mycket osmidig piruett, precis under snön så var det visst en rejäl isfläck.

Var inte så himla roligt med promenader till tvättstugan när snön vräkte ner. För vi hade förstås tvättid i torsdags med och inte nog med det! Den var inbokad trots att jag hade pass 5. Detta betyder alltså att Johan helt på egen hand skulle sätta igång med tvättandet! Fast han hotade förstås med att boka om tvättiden så snart han insåg att han skulle bli tvungen att börja tvätta själv. Nu är det inte så att Johan är inkompetent när det gäller tvättande, han är bara livrädd för att göra fel med mina kläder! Nu hade jag visserligen sorterat tvätten i förväg för att minska risken för att det skulle bli fel. Men det tar inte stopp där, tydligen så har mitt sätt att hänga tvätt också gett upphov till viss tveksamhet.

Nu är jag visserligen väldigt mån om mina kläder men ändå.. Hur som så gick det alldeles utmärkt! Saker och ting blev väl inte gjort exakt så som jag skulle gjort det, men tvätten blev både ren och torr utan att något kom till skada - vilket väl ändå får anses vara det viktigaste.

Eller till och med ännu viktigare, Johan har visat att han kan själv!

Inga kommentarer: